Onze visie

De drankensector in Nederland doet het goed, dit willen we graag zo houden. Stichting Platform Dranken (SPD) wil de ondernemer en werknemer leerproducten aanbieden die het werken in de sector leuker en beter maakt.
SPD werkt op het terrein van vakopleiding en examen samen met de Stichting Wijnonderwijs Nederland (SWON) en de Stichting Dranken Examens en Normering (SDEN)

Opleiden begint bij de basis met mogelijkheden voor verdere ontwikkeling. Tijdens je hele loopbaan zal je merken dat producten en technieken veranderen. Om bij te blijven zal je dus in je eigen kennis en kunnen moeten blijven investeren. Op dit ‘Platform’ geven wij tips en bieden wij ondersteuning die gericht zijn op het optimaal functioneren in de drankensector.

SPD wil als onafhankelijk orgaan niet alleen scholing en vakbekwaamheid stimuleren en bevorderen, maar wil ook consumenten bewust maken over verantwoord alcoholgebruik. We beperken ons met dit onderwerp niet alleen tot medewerkers uit de branche, maar we informeren ook de consumenten zelf over dit onderwerp.

SDEN Stichting Wijnonderwijs Nederland FHKN StiBON Wim over Wijn KVNW